Nieuwsberichten

Blikje Buisman terug van weggeweest

Royal Buisman bestaat dit jaar 150 jaar en dat is een mooi moment om het iconische blikje Buisman weer terug in de supermarkt te brengen. Het blikje bevat gekarameliseerde suikers, die in 1867 werden ontwikkeld door Herman Buisman, die vond dat een schepje door de koffie zorgde voor een ‘unieke’ smaakbeleving.

Al snel werd het ‘schepje Buisman’ een begrip. Maar in de afgelopen 150 jaar heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot veel meer dan dat ene schepje. Royal Buisman is inmiddels marktleider op het gebied van natuurlijk gekarameliseerde suikers en karamels, die worden toegepast in de voedingsindustrie.

De gekarameliseerde suikers geven een bijzondere smaak en warme roodbruine kleur aan voedingsmiddelen. Hoewel veel mensen Buisman associëren met koffie is de toepassing ontzettend breed. ‘Niet alleen zijn onze producten terug te vinden in de hotdrinks als thee en chocolademelk, maar ook al jaar en dag in brood, soepen, speculaas en andere zoetwaren. Je staat er versteld van waar het allemaal in zit’, vertelt André den Hartog, development manager bij Royal Buisman. ‘De meest bijzondere toepassing vindt ik zelf nog wel in de kruidenlikeur.’

Lees verder in het complete artikel: ‘Royal Buisman heeft meer te bieden dan een schepje in de koffie’.